NOVINKY

Jsme specialisté v oboru software skladového hospodářství

Chcete vědět všechny novinky ihned? Využijte on-line spojení přímo z APSI. Na úvodní obrazovce můžete kliknout na ZMĚNY A NOVINKY V APSI a zažádat o vaši úpravu v APSI.

Ve formuláři skladu došlo k významným úpravám. Dosud bylo možné v tabulce zboží využívat celkem 3 uživatelsky volitelné sloupce pro zobrazení vybraných údajů ze skladových karet. Údaje zobrazované těmito sloupci se nyní promítají i do tabulky náhrad. Stejně tak se nyní do tabulky náhrad promítá i oblíbený sloupec zobrazující cenu zákazníka.

DISPLEJ

 

Naši klienti měli požadavek na možnost napojení zákaznického displeje na náš program APSi. Vyslechli jsme tyto požadavky a náš tým programátoru APSi upravil.

Nyní je možné náš program provozovat s tímto pokladním hardwarem. Pro bezproblémový chod doporučujeme typ FV-2029. Pokud by jste měli zájem o tento produkt, tak vám ho můžeme dodat a to za cenu viz. ceník.

Od 1.1. platí na Slovensku nová povinnost – podávat kontrolní výkaz DPH (§ 78a zákona o DPH). Z tohoto důvodu bylo upraveno kompletní zadávání opravných daňových dokladů (v programu všudě zkráceně – dobropisu). Hlavně v přijatých fakturach jsou nové pole pro zadání kompletního čísla dokladu, jak nový zákon přikazuje.

Byl upraven obecný export xml pro externí účetníctví. Nově obsahuje číslo původního dokladu ve vydané faktuře i přijaté faktuře.

Dosud bylo možné zapsat v APSi do prodejních dokladů kdykoli záporné množství a tím dobropisovat jakoukoli položku zboží. Program byl od svého počátku koncipován jako „zcela otevřený“ a dobropisování nijak neomezoval. Ani nekontroloval, zda již byla příslušná položka dobropisována někdy dříve.

Nyní byla do programu zahrnuta kontrola předchozího dobropisování. Tím se omezuje možnost chyb a zavádí přesná kontrola dobropisování všech prodaných položek. Tato kontrola bude účinná na položky, které budou dobropisovány od okamžiku instalace této verze programu.

*POZOR!*

Po instalaci této verze programu se automaticky nastaví nový parametr, který *znemožní* stávající způsob „ručního“ zápisu záporných položek (dobropisování) do objednávek, výdejek, paragonů a faktur.

Pokud si přejete povolit ruční zápis záporných položek tak, jak tomu bylo dosud, nastavte příslušně nový parametr. Naleznete jej ve „společných parametrech 1“ na záložce „hesla-oprávnění“, kde je zvýrazněn fialovou barvou. _POZOR – pokud povolíte ruční zápis záporných položek, nebude u takto zadávaných dobropisů prováděna kontrola na dřívější dobropisování. Zároveň takto zadané položky nebudou v budoucnu zahrnuty do kontroly dobropisování!

Správný postup při vytváření dobropisů:

Nejdříve správně nastavte dva nové parametry pro vytváření dobropisů. Tyto parametry naleznete ve „společných parametrech 2“ na záložce „Faktury“.

a)Parametr „Povolit dobropisování více dokladů najednou“. Zapněte, pokud si přejete dobropisovat v jednom opravném daňovém dokladu (dobropisu) vybrané položky z několika předchozích prodejů, realizovaných na různých daňových dokladech. Tato možnost je k datu 12.1.2014 podle českéhozákona o DPH povolena, podle slovenského zákona nikoliv.

b)Stanovte způsob dobropisování prodejů v cizí měně při jiném kurzu dobropisu, v souladu s Vašimi požadavky a platným zněním zákona o DPH.

*Vytvářejte dobropisy výhradně těmito dvěma způsoby:*

*Způsob A* – umožní dobropisovat libovolné předchozí prodeje (i z minulých let) v jednom dokladu.

Vytvořte doklad – fakturu, paragon, výdejku nebo objednávku. V položkách dokladu klikněte na tlačítko

„Dobropisuj předchozí prodej“. Zobrazí se nový formulář pro výběr položek, které lze dobropisovat.

Na tomto formuláři vyberte mezi zobrazením položek předchozího prodeje z konkrétního dokladu nebo podle období prodeje a klikněte na tlačítko „Zobraz doklad“ případně „Zobraz prodej“.

Budou zobrazeny příslušné položky s informacemi o předchozím dobropisování.

Zaháčkováním v tabulce vyberte, jaké položky si přejete dobropisovat, případně upravte dobropisované množství.

Po výběru položek klikněte na tlačítko „DOBROPISUJ“.

Vybrané položky budou načteny do dokladu.

Pozn. Pokud tímto způsobem „dobropisujete“ položky do objednávky nebo výdejky, budou programem APSi prezentovány jako položky „připravené k dobropisování“. V kontrole dobropisování tak již bude znemožněno jejich dobropisování podruhé. Skutečné dobropisy se z nich stanou až v okamžiku vyúčtování fakturou nebo paragonem.

*Způsob B* – zjednodušené (rychlé) vytvoření dobropisu ke konkrétnímu prodejnímu dokladu vystavenému v aktuálním roce. (Neumožňuje vytvořit dobropis na doklady z předchozích let. Zde je nutné použít způsob A)

Vyhledejte prodejní doklad (fakturu nebo paragon) jehož položky budete dobropisovat.

V záhlaví klikněte na nové tlačítko „DOBROPIS vybraných položek“.

Zobrazí se formulář pro výběr položek k dobropisování, kde budou automaticky zobrazeny pouze položky z příslušného prodejního dokladu.

Vyberte položky k dobropisování zatrhnutím, případně upravte dobropisované množství.

Po výběru položek klikněte na tlačítko „DOBROPISUJ“.

Program automaticky vytvoří nový dobropis včetně záhlaví. Do záhlaví budou přeneseny všechny potřebné údaje z původního dobropisovaného dokladu. Dobropis pouze zkontrolujte.

Počínaje verzí 40 se začal používat pro připojení k databázi SQL novější typ driveru s označením „MySQL ODBC 5.2 ANSI Driver“. Před touto změnou byl používán typ „MySQL ODBC 3.51 Driver“.
Neboť u některých počítačů nastává problém při používání nového driveru, byla do nastavení APSi přidána volba
jaký driver použít. Přepínač naleznete v nastavení lokálních parametrů na záložce „Cesty k souborům“ pod známým zatrhávacím políčkem
„SQL ONLINE“.
Po přepnutí driveru je nutné vypnout APSi a opět jej spustit.

Nové drivery jsou ke stažení zde